שאל את הרב
print
אא
ראיתי בספר מלוה ה' (חלק ב' עמוד סח) שכתב שמותר לומר לחבירו "עדור עמי ואעדור עמך" אם שני הפעולות יהיו בזמן הגריד. וכתב בהערות שהטעם שלא חוששים שיום אחד יהיה קצר מחבירו ויהא בזה משום ריבית, שהיה מקובל שבזמן הגריד משלמים מחיר קבוע על יום עבודה וכו'. ע"ש.
וקצת קשה, שהיה לו לרבינו לכתוב בהלכות הפסוקות שלמעלה שהיום שפועלים עובדים לפי שעה, צריך להתנות שמספר השעות יהיה שווה, למה כתב בסתמא להתיר?

הרב יעקב כהן

זה כבר נכלל במה שכתב מורנו הרב זצ"ל שם (סעיף ט"ז) אסור לאדם לומר לחבירו עשה עמי היום מלאכה פלונית ואעשה עמך בשבוע הבא מלאכה ששוה יותר. ע"ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0