Menu
שאל את הרב
print
אא

בעוד כשבועיים אני טס לחו"ל לפגוש הצעת שידוך עם אשה חשובה בקהילה (אלמנת רב הקהילה) ואני אברך שתורתו אומנותו, במקום מגוריה של המשודכת נהוג כי המשודך נוסע באוטו ואוסף את המשודכת ונוסעים לפגישה במקום כל שהוא המותר על פי ההלכה. אולם מחמת חשיבותה בקהילה והרצון שלה שהדבר לא יפורסם עד שיפול דבר, היא ביקשה שניסע מחוץ לאיזור של הקהילה.
מדובר על נסיעה ארוכה של חצי שעה בקירוב ואף יותר וכוללת נסיעה בכבישים מהירים במקום ללא ישוב (אינני יודע לגבי התאורה בכביש) וגם אמורה להתבצע בלילה ובחזור אף לקראת חצות והיא לא מעוניינת לנסוע בשעות האלו לבד, וגם ביום היא מבקשת שאסע עמה כמנהג המקום. מאחר והיא אלמנת הרב וכך הם נוהגים מסתמא גם נהגו כן על דעתו כך המון שנים.
לא רציתי להביע דעה על המנהג שם אף שלידיעתי הדבר ייחוד גמור ואסור, ומרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל לא התיר אלא במקום ישוב ועם אורות בדרך, הנני שואל את כבוד הרב, מה עליי לעשות ולומר?
אני אמרתי למשודכת כי האפשרות הזו תלויה בדעת מרן ראש הישיבה ולא אוכל לנהוג אחרת והיא הסכימה לקבל את דעת ראש הישיבה.

מרן ראש הישיבה

אסור לנסוע בלילה עם אשה לבד במקום ללא ישוב. אפשר לצרף עוד אדם כשר ממשפחתה שיסע אתכם, וגם זה לא חָלָק כל כך. למה לא לעשות פגישה ביום מחוץ לעיר?

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן