Menu
שאל את הרב
print
אא

לפני 4 שנים התגיירתי ולמרות שבהתחלה הייתי מסורתי אני התחזקתי מאוד בזמן האחרון וחזרתי להקפיד ולדקדק במצוות קלה כבחמורה. ארצה בבקשה לשאול מספר שאלות הנוגעות להתחזקות שלי מחדש:
א. האם יש בעיה לברך ברכות בזמן שאני לובש מכנס קצר? בחוץ אני תמיד מקפיד על מכנס ארוך אך בבית לפעמים אני הולך עם מכנס קצר כי קשה לי מאוד להקפיד על מכנס ארוך גם בבית כשיש חמסין של ממש.
ב. ברוך השם אני כבר שנתיים נשוי לאשה מסורתית שלאחרונה ביחד איתי החלה להתחזק וברוך השם היא מקפידה כעת גם על לבוש צנוע וכיסוי ראש אך בבית לפעמים היא מורידה את כיסוי הראש (כמובן כשאין גברים אחרים חוץ ממני) אך האם מותר לה להיות בלי כיסוי ראש ליד אבא שלה או ליד האחים שלה כשהם באים להתארח אצלנו?
ג. למרות שאמא שלי גויה גמורה מותר לי עדיין לחבק ולנשק אותה מפני שהיא האמא הביולוגית והטבעית שלי ומפני שאנחנו בכל זאת עדיין אם ובנה לכל דבר ועניין במובן הטבעי?

הרב מאיר גבאי

1. ברכת המזון – מן הדין מי שרגיל ללכת כך בחוץ, מותר, אלא שראוי ללבוש ארוך (עיין יחוה דעת חלק ד' סימן ח').
2. אסור.
3. מדין תורה אינה חשובה כאם, ואע"פ שהרגש אינו כאל אשה זרה, מכל מקום גם אחותו הגדולה וכיוצא אסר הרמב"ם אע"פ שאין רגש (עיין פרק כ"א מהלכות איסורי ביאה הלכה ו'). אבל לנשק את כף היד שלה בדרך כבוד אפשר להקל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן