לגבי הכרזת תענית
כולם לא מכריזין על צום גדליה, עיין בכה”ח שם אות כ”ז שיש גורסים במקום צום כיפור צום גדליה, ולכן כתב שאין להכריז עליו, וביאר הטעם מכיון שגם הוא ידוע לכל. וכן הוא בסידור איש מצליח.
האם ישנו סדר מסויים של הקינות או הסדר כפי המובא בסידור שלכם?
מה שמובא בסידור איש מצליח לתשעה באב, הוא כפי מנהג תונס וג'רבא, והוסיפו עוד קינות שישנם בשאר סידורי הספרדים (והם בכתב שונה, ואין עליהם פירוש וביאור), שאין אנו נוהגים לאומרם. ויש בזה עוד מנהגים בסידורי עבודת ה' וכיוצא – זה סדר הנהוג כאן בארץ ובירושלים, וליוצאי מרוקו יש ג"כ סדר וסידור שלהם כפי הנשמע.