שאל את הרב
שוב עלה בדעתי שיש לומר שמרן אסר כשלוחץ על בטנו כהרגלו בחול וללא שינוי, ולא הותר לישראל לעשות מלאכה דרבנן לצורך חולה שאין בו סכנה שאין לו סכנת אבר, אלא א"כ עושה בשינוי, מה דעת כבודו על התירוץ?
הרב ירון ביתאן
אם האיסור ללחוץ על בטנו היה איסור גמור מדרבנן יש מקום לדבריך לפי מה שפסק מרן (בסימן שכ"ח סעיף י"ז), אבל נראה שהאיסור הוא רק משום רפואה, וכל רפואה הותרה אצל קטן.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור