שאל את הרב
print
אא
מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל פסק שאשה תברך קודם על הדלקת נרות שבת ורק אז תדליק ואם הדליקה ולא ברכה שוב לא תברך שנכנסת לספק ברכה לבטלה.
תורה וללמוד אני צריך מה זה שונה מסוכה שאף שלא בירך כשהתחיל אכילתו ונזכר באמצע סעודתו, שהדין הוא שיכול עתה לברך לישב בסוכה כיון שעדיין עוסק במצווה, והרי גם נרות שבת תכליתם שיתנו אור בסעודה וכל עוד לא הגיעה לסעודה מדוע שלא תוכל שוב לברך?

הרב רזיאל כהן

הברכה אינה על ההנאה מן הנרות, אלא על הדלקתם, ומברכים עליהם "להדליק" נר שבת, ואחר שכבר הדליק עברה מצות ההדלקה (עיין מנוחת אהבה חלק א' עמוד פ"ג בהערה). והרי זה דומה ממש למי שסיים סעודתו בסוכה, שאינו יכול לברך על מה שכבר אכל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0