Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר להחליף נשיא וגבאי שמשמשים בית כנסת שנים רבות, בהסכמתם? במשך חודשיים נבדק מספר פעמיים שהם באמת מסכימים, בהצבעה שנערכה הם השתתפו והצביעו בעד להחליף, יש מי שאומר שסוף סוף הגבאי לא קיבל בלב שלם, מה ניתן לעשות?

הרב דוד עידאן

איתא בסוף מנחות (ק"ט:) תניא אמר ר' יהושע בן פרחיה בתחילה כל האומר לי עלה (לגדולה), אני כופתו ונותנו לפני הארי, עתה כל האומר לי לירד ממנה אני מטיל עליו קומקום של (מים) חמין, שהרי שאול ברח ממנה, וכשעלה ביקש להרוג את דוד. עד כאן.
נמצא, שגם אנשים משכמם ומעלה, קשה להם מאוד לרדת ממעמדם, ואין יוצאים מכלל זה הנשיא והגבאי, וחוששני כי הסכמתם לפנות את מקומם הוא מן הפה ולחוץ, שלא יאמרו עליהם כי הם אוחזים בקרנות המזבח בכל מחיר, וחפצים בכבוד וכו'.
אי לכך, רק אם הנשיא והגבאי יבקשו להחליפם מיוזמתם ללא שום לחצים אפשר לעשות כן.
ומה שאנו רואים שגם רבנים ראשיים מחליפים, זה נובע מהחוק החילוני, אשר ניזון מהתרבות האירופאית והאמריקנית, ואינו מתחשב בתורה הקדושה. האם מימיך ראית שמחליפים ראש ישיבה באמצע שנות חייו?! אדרבה הוא ממשיך למלא את תפקידו עד זקנה ושיבה, וכזה ראה וקדש!

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן