Menu
שאל את הרב
print
אא

טונה וכן פחיות שימורים כמו תירס, חומוס, שעועית וכו' האם מותר לספרדי לאכול, מבחינת בישול ישראל לספרדים. כשרויות לדוגמא, קופסאות שימורים בהשגחת עדה חרדית, בית יוסף, חתם סופר פתח תקוה, אגודת ישראל, רובין. ראיתי את זה כתוב באתר של כושרות טונה: הטונה הוא דג המיובא מחו"ל. בחלק ממוצרי הטונה, הדייג וכל תהליך הייצור נעשה בחו"ל תחת השגחות מקומיות שאינן מקפידות על סטנדרטים גבוהים של כשרות, ובחלקן ההקפדה על בישול ישראל היא רק לאשכנזים (כדעה הסוברת שדי בהדלקת האש בלבד על ידי ישראל), וספרדים (הפוסקים כדעה שצריך שיהודי יניח את המאכל על גבי האש) אינם יכולים לאכול ממוצרים אלו. חשוב לציין, שגם אם רשום על האריזה: "בישול ישראל באישור הרבנות הראשית לישראל" - אין הדבר מעיד שהבישול נעשה בצורה המתירה אותו גם לספרדים, מאחר שהרבנות מאשרת גם כשהבישול נעשה רק לפי שיטת האשכנזים. לעומת זאת, בארץ יש מפעלים המייבאים את דג הטונה מחו"ל ומבצעים כאן את ייצור מוצרי הטונה. לאור זאת, בוודאי שיש להמליץ על רכישת טונה המיוצרת בארץ תחת השגחה מעולה ומהודרת.

הרב רזיאל כהן

אי אפשר להוציא לעז על כל הכשרויות הטובות, רק מפני מה שראית באיזה אתר נעלם, בפרט שהמובאה שציטטת מתייחסת לכשרות רבנות רגילה. אמנם ייתכן בהחלט שחלק מן הבדצי"ם האשכנזים אינם מקפידים על בישולי גויים לפי דעת מרן, אך בד"ץ בית יוסף ברור שמקפיד בזה. כמו כן בד"ץ העדה החרדית, וכן מחזיקי הדת מקפידים על בישול ישראל בטונה. (על שאר הבדצי"ם איני יודע).
סוף דבר: לא צריך להקפיד על טונה המיוצרת בארץ (שאין בזה ערובה לכשרות מהודרת), אלא יש להקפיד על כשרות טובה מהיכן שהיא.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן