Menu
שאל את הרב
print
אא

זה עתה יכולתי לעיין בספר נכח השלחן וראיתי שאין הדברים "ארוכים מאד" כלל, ולא מצאתי שום תירוץ ושום יישוב לנוסח הקידוש שלנו! הה"מ הרבה להקשות על הנוסח, וסיים שבכל זאת אינו משנה ממנהג העולם (בלי ליישב כלום). ומרן רה"י נר"ו בהערתו כתב שהחיד"א בשיורי ברכה הביא את נוסחת הרמ"ע, ושכך נהג הרח"פ (או אחד אחר מהשושלת, אני כותב עתה מזכרוני). בנוסף הביא מגליון כפר חב"ד שבעל התניא השאיר את הנוסח הישן על תלו, אע"פ שהוא נגד דעת האר"י, ונימק זאת בכך שאין הסיום "ושבת קדשך באהבה וברצון הנחלתנו" עולה למניין ל"ה התיבות משום שאינו אלא סיום סמוך לחתימה, ואזכרות ה' אינן עולות למניין ל"ה גם כן. עכת"ד. הרי שיש יישוב לנוסח הקדום כך שיתאים לדברי הזוה"ק, או הצעת נוסח חילופי (של הרמ"ע) שיתאים גם לזוה"ק וגם לתחביר, אך אין שום יישוב לנוסח האר"י!

רבני בית ההוראה

יישר כח!
הרב כתב רק ש"עמדו על זה", לא שיישבו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן