קדמא וזקף קטן
מלרע כמו שכתבת באפשרות השניה
במגילת רות, מדוע הכתוב לא מגלה את שמו של הגואל ורק קורא לו הגואל או פלוני אלמוני?
יש מפרשים על הפסוק (ג, יג) אם יגאלך טוב יגאל, ששמו היה "טוב", עיין באבן עזרא שם, ובספר נתיב מצוותיך, ויש אומרים שאין זה שמו (עיין במפרשים הנ"ל, וכן מוכח מהתרגום), ומה שקראהו פלוני אלמוני (ד, א) ולא נכתב בשמו, לפי שלא אבה לגאול, עיין רש"י שם. ובספרים אחרים ברש"י שם יש פירוש אלמוני אלמן מדברי תורה שלא דרש עמוני ולא עמונית מואבי ולא מואבית. ועיין עוד פירושים אחרים באבן עזרא ובמלבי"ם שם ובשאר מפרשים.