Menu
שאל את הרב
print
אא

שמתי כעת לב לעובדה שכל המולדות (הממוצעים) המצויינים בלוח לשנת התשע"ד של הישיבה מוסטים שעה אחת קדימה לעומת אלו המצויינים בשאר הלוחות שהיו בהשג ידי.
מחישוב שעשיתי כדי לדעת מהו המולד (הממוצע) הנכון הגעתי למסקנה שכנראה בטעות (אולי עקב הסטת תחילת הלוח לשעון קיץ כפי שמצויין בלוח) הוסטו בשעה גם המולדות. לא היה בידי לוח לשנת התשע"ג של הישיבה (כבר גנזתי אותו), ולכן ביצעתי את החישוב הבא (כפי שמלמד אותנו הרמב"ם בהלכות קידוש החודש פרק ו'):
 
1. היה בידי מקור מוסמך (שחושב ג"כ עפ"י הרמב"ם) למולד תשרי התשנ"ח (תחילת מחזור ש"ג), שהוא: יום ה', שעה ד', קכ"ט חלקים.
2. חישבתי את מולד תשרי לשנת התשע"ז הבעל"ט (תחילת מחזור ש"ד) ע"י הוספת שארית מחזור (= ב' ימים, ט"ז שעות, תקצ"ה חלקים) למולד תשרי התשנ"ח, וקיבלתי: יום ז',שעה כ', תשכ"ד חלקים.
3. חישבתי את מולד תשרי לשנת התשע"ד ע"י הורדת שארית שנה פשוטה (= ד' ימים, ח' שעות, תתע"ו חלקים) ופעמיים שארית שנה מעוברת (= ה' ימים, כ"א שעות, תקפ"ט חלקים) ממולד תשרי התשע"ז, וקיבלתי: יום ה',שעה ט"ז, תת"ל חלקים, ובשעון ימינו: יום ה', שעה 10:46 בבוקר ו-2 חלקים.
ואילו בלוח לשנת התשע"ד של הישיבה מופיע שמולד תשרי לשנת התשע"ד הינו:  יום ה', שעה 11:46 בבוקר ו-2 חלקים, דהיינו: מוסט שעה קדימה מהחישוב לפי הרמב"ם. וכן כל שאר המולדות המופיעים בלוח לשנת התשע"ד של הישיבה מוסטים בשעה.
המטרה שלי בשאלה זו היא כדי שהציבור שמכריז על המולד בשבת מברכין עפ"י הלוח לשנת התשע"ד של הישיבה ידע שעליו להוריד שעה משעת המולד הכתובה בלוח, וכמו כן כדי שהדבר יתוקן בע"ה בלוח שהישיבה תוציא בע"ה לקראת שנת התשע"ה הבעל"ט.

הרב יעקב כהן

השעות של המולדות בלוח שנה של הישיבה הם לפי שעון קיץ כמו כל שאר השעות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן