קביעות בהבדלה חובה
לא ראיתי שם שהענין הוא שכולם יהיו באותו “מצב” אלא שישיבה זה קביעות ועמידה זה לא קביעות, וא”כ פשוט שאם יש חלק שעומדים אין להעמיד את כולם, אדרבה יש לנסות להושיב גם את העומדים.
בכף החיים (סימן רצ"ג אות י"ב) כתב שנשמות שבגיהנם לא חוזרות לגיהנם עד שמבדילין ישראל על הכוס. ע"ש.
כל אחד והנשמות הקשורות אליו. (עיין מעשה איש חלק ה' עמוד צ"ג).
מאת: פלוני | תאריך: ד׳ בסיון ה׳תשע״ד – יוני 2, 2014
לפני כ-8 שנים פעם בבית הכנסת של סבא שלי, זקן מרוקאי אחד ז"ל אמר לנו שהם מקפידים להתפלל ערבית בצאת השבת מאוחר, כיוון שבצאת השבת באים לנידונים בגיהנום ומחזירים אותם לשם וכאשר הם מתלוננים על מה הלחץ אומרים להם שבית כנסת פלוני כבר הוציא את השבת ונוצר קטרוג גדול על ידם, על אותו בית כנסת. ואני יודע שאותו זקן היה קורא הרבה בזוהר. האם ידוע לכם משהו כזה?
אכן כן, דברי הכף החיים (שהזכיר השואל הקודם) מקורם בזוהר הקדוש בהקדמה (דף י"ד ע"ב), והוסיף שם שכל אחד שמתאחר פועל טוב ופעולתו לפניו.