Menu
שאל את הרב
print
אא

חזרתי בתשובה ב''ה, ואני אשמח מאוד לדעת האם באופן גורף אסור להסתכל על נשים או שיש אופנים שמותר? מה עושים בסופרמרקט או בחנויות או כשבאים אורחים לבית לשבת קודש או כשבאים המשפחה לבקר, על מי מותר להסתכל ועל מי אסור להסתכל ובאיזה אופנים ומתי, אני מאוד אשמח פירוט בזה.

רבני בית ההוראה

האיסור הוא בכל אשה מלבד מאשתו, והרמב"ם בהלכות תשובה (פרק ד' הלכה ד') כתב: הַמִּסְתַּכֵּל בַּעֲרָיוֹת מַעֲלֶה עַל דַּעְתּוֹ שֶׁאֵין בְּכָךְ כְּלוּם שֶׁהוּא אוֹמֵר וְכִי בָּעַלְתִּי אוֹ קָרַבְתִּי אֶצְלָהּ. וְהוּא אֵינוֹ יוֹדֵעַ שֶׁרְאִיַּת הָעֵינַיִם עָוֹן גָּדוֹל שֶׁהִיא גּוֹרֶמֶת לְגוּפָן שֶׁל עֲרָיוֹת וכו'. ע"ש. וכל זה כשמסתכל ומתבונן בהם, אבל בדרך אקראי אין בזה איסור. (עיין בחזון עובדיה – ברכות, בענין ברכת "שחלק מכבודו" על מלכה). וכך צריך לנהוג בכל מקום שהולך ויש שם פקידות וכיוצא, שלא יסתכל בעיון אלא בדרך אקראי ויתמקד יותר בדברים שמסביב, כגון במסמכים שבידו או בכל מה שמסביב, כך שלא יראה תמוה לרבים. ואם לבושות בפריצות גדולה, לא יבוש להוריד עיניו למטה לארץ, והכל לפי הענין.
ולכתחילה לא יביא עצמו למקומות כאלה שיש בהם נשים, ואם יש לו דרך אחרת נקרא רשע אם עובר בדרך שיש בה נשים. כמו כן אם יש לפניו נסיעה באוטובוס במקום פרוץ, ויכול ליסוע במונית בלי לעבור במקומות הפרוצים – יכול לעשות כן ולשלם ההפרש מכספי מעשר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן