Menu
שאל את הרב
print
אא

מה הרב אומר על התופעה שהרבה בנות מעלות תמונות שלהן לאינטרנט לאתרים כגון פייסבוק וגוגל+ וכל אדם יכול לראות את התמונות שלהן ולהוריד אותן למחשב שלו מה אפשר לומר לבת כזאת?

הרב יורם חדאד

1. ראשית יש להדגיש שגדולי ישראל אוסרים זאת בתכלית האיסור.
2. לשדר להם שזה מוריד את ערכן, לצורך המחשה: שיתארו לעצמן שאמא שלהן מעלה תמונה שלה בהנ"ל, איך הבת תרגיש כלפי אמא שלה?
3. מי רואה את התמונה, הצדיקים?! מי מתעסק עם בנות כאלה שלא מוכרות, רק קלי הדעת חסרי האחריות, וא"כ לאיזה בור את מפילה את עצמך?

שאלת המשך:

1) מה המקור לכך ש"גדולי ישראל אוסרים זאת בתכלית האיסור"?
2) אנשים לא הגונים גם מסתובבים ברחוב, אז מה - יותר הבנות לא ילכו ברחובות?! הרשת זה כמו הליכה ברחוב. הבעיתיות היא לא בעצם העלאה של התמונה לאנטרנט, אל באיזו תמונה מדובר. כל עוד מדובר בתמונה צנועה שהאישה הייתה הולכת ככה גם ברחוב - מה הבעיה?
מי שרוצה להסתכל על נשים ימצא לעשות את זה בלי קשר... זה לא ישנה אם היא תעלה תמונה שלה או לא...

הרב יורם חדאד

1. אמרו לי שבאתר "נתיב" ו"אתרוג" מצולמים שם קריאותיהם של כל גדולי ישראל לאסור אינטרנט, ורק אם הוא חסום מדברים אסורים מותר. תראה שם. וממילא כל שכן שאסור לאשה לפרסם תמונתה, שהרי אסור לאדם יהיה מי שיהיה להסתכל על אשה אפילו מכוערת (עבודה זרה דף כ' ע"א), אם היא אשת איש (ואם היא פנויה אסור רק אם היא נאה, ואם מכוערת מותר).
וזה לשון שלחן ערוך אבן העזר (סימן כ"א הלכה ג'): מותר להסתכל בפנויה לבודקה אם היא יפה שישאנה, אבל לא יסתכל דרך זנות וכו'. יע"ש. ועוד בהלכה א': צריך אדם להתרחק מהנשים מאוד מאוד וכו' ואסור לשחוק וכו' או להביט ביופיה וכו'. מבואר שאסור לאדם להסתכל על אשה, וממילא זו שמפרסמת תמונתה מכשילה אנשים וזה ודאי אסור.
2. התשובה פשוטה: אינו דומה יציאה לרחוב שהיא לצורך, להעלאת תמונה שאינה צורך. ובפרט שכולנו יודעים מי מתעסק עם פיסבוק. והאם מי שאכל שום וריחו נודף יאכל עוד שום? להביא עוד רחוב אלי?!
לידיעתך הפוסקים דנו האם מותר להדפיס תמונה צנועה בספר שתרמו לעילוי נשמת. ומה דעתך שנתיר לפרסם תמונות של נשים בעיתונים החרדים לדבר ה' או בחנויות פרסומת, הרי כולם רואים גם ברחובות!!
ולסיום אומר לך ששמעתי באוזני את הרב הגאון משה צדקה מספר פעמים שאומר שעסק עם אינטרנט וקל וחומר פייסבוק חמור יותר מאכילת חזיר. והרב יעקב יוסף זצ"ל אמר בשיעור שנכחתי בו שמי שמחזיק אינטרנט פסול לעדות, אך ראה נא ראה מה דעתם של גדולי ישראל (הרב עובדיה והרב אלישיב והרב שטיינמן ועוד), אין מי שהתיר המחלוקת היא האם לצורך עבודה מותר.
ידידי יקירי! הרחק מן הכיעור ומן הדומה לכיעור ומן הדומה לדומה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן