Menu
שאל את הרב
print
אא

שנים על גבי שנים זכינו בעיר חולון לשמוע מפי קודשו את שיעוריו של מו"ר עט"ר הרה"ג רבנו משה הלוי זצוק"ל. ושם בשיעור שנתן על הסדר בהלכות שבת, הרב זצ"ל אמר בדין של הלכות מעבד שאסור להשים שני דברים חריפים בתוך סלט. והרב נתן דוגמאות פלפל חריף עם מלח, בצל עם פלפל חריף, צנון עם מלח וכל כיוצא בזה. אלא אם שם שמן שהוא מפיג את החריפות של שניהם. וכמדומני כך פסק בספרו מנוחת אהבה.

וראיתי בספרו של שר התורה כבוד מו"ר רבנו הגדול והגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל בחזון עובדיה על הלכות שבת בחלק ד' (עמוד ת"נ) שהתיר לשים לימון על צנון שיש עליו מלח, וכן ראיתי שכתב בספר משנה ברורה חלק ג' (סימן שכ"א סעיף קטן י"ד) שהתיר. אנא מכבוד הרב שליט"א יורנו את הדרך לפי דעת הרב מנוחת אהבה זצ"ל וכן לפי דעת הרב חזון עובדיה זצ"ל, אם יש צד להחמיר, כי כך נהגתי כל הזמן.

הרב רזיאל כהן

לפי דעת מרן הגאון חזון עובדיה אכן מותר לתת מיץ לימון על צנון עם מלח, מיד אחר מליחתו, ובזה ניצול מאיסור כובש. אולם המשנה ברורה שציינת (שסמך עליו גם בחזון עובדיה שם) נראה שדיבר במציאות שונה מעט, שמיד מערב עם הצנון גם מינים אחרים שאין דרכם בכבישה. אבל נתינת מי לימון לבדה – אינה מצילה אותנו מאיסור כבישה, אדרבא, חמיצות הלימון מועילה לזה (וכמו שהודה לזה בחזון עובדיה שם עמוד תנ"א). וכן במנוחת אהבה חלק ג' (פרק י"ט סעיף ח') לא התיר למלוח על ידי נתינת מי לימון על המלח, אלא רק שמן, וכמו שציינת. ויפה נהגת להחמיר בזה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן