Menu
שאל את הרב
print
אא

לפני כשנתיים בעלי היה שותף של גיסי בעסק משותף בגינון ואחזקת מבנים עקב חילוקי דעות קשים בעלי קם והלך כל צד כמובן מאשים את השני.... בעלי טוען שמכיוון שהוא השקיע בזמן ובהבאת עבודה כאשר העסק התפוצץ גיסי חייב לתת לו חלק מהבניינים והגינות שצברו ביחד גיסי לא הסכים בטענה שהעסק הוא שלו....
אין ספק שזה לא היה תקין אבל מאותו הרגע בעלי אסר עלינו (בטענה שהוא מגונן עלינו שלקחו לנו את האוכל לילדים) לדבר עם משפחתי. עברו שנתיים בעלי עדיין באותה העקשנות לא מרשה לנו להתראות איתם ולא רק זה כל פעם שאני מעלה את הנושא אני מקבלת מבול של צעקות ולחץ בבית והילדים שלנו מבוהלים.
למעשה כדי שיהיה שקט בבית = לא לדבר או להזכיר את המשפחה שלי. הילדים ביקשו אמא בבקשה אל תדברי על הנושא כי זה מרגיז את אבא. יוצא שאני הרעה בכל הסיפור שלא חושבת על ילדיי.
אני נקרעת בין שני הצדדים בעלי לא מוכן לשמוע ולא מוכן לגשת מיוזמתו או לדבר עם שום רב מבחינתו הוא צודק ודובק במשפט ו"עזב את אביו ואימו...." והאישה לא חייבת במצוות כיבוד הורים ובטח לא אחים, אני יודעת שהוא מאוד פגוע מאחותי וגיסי אבל אני אדם שמוחל ומעביר, הרי מדובר במשפחה ועברו כבר מעל שנתיים. ומצד שני המשפחה שלי היא חילונית ולא מרפה ממני, הם לא מבינים סוג התנהגות כזה ולא גדלתי בצורה כזו (יש הבדל מהותי בין חינוך אשכנזי לספרדי), ואצל בעלי הברוגז במשפחה כל פעם נתק בין אח אחר להורים והם לא מקבלים או מבינים שלא אהיה נוכחת בבר מצווה של אחיין שלי או בחתונה של אחי.
מה ניתן לעשות? אני כבר ממש לא מרגישה טוב מהמצב ובריאותי נפגעת. הסברתי לבעלי והתשובה שקיבלתי: זה בעייה שלך!! לפעמים אני חושבת שהפתרון הוא לפרק את החבילה, אבל מדובר ב-6 ילדים ואז ייסורי המצפון אומרים את מוכנה ל"וותר" על שלמות המשפחה המצומצמת בשביל המורחבת? אני אובדת עצות מה לעשות? אולי אני טועה ודעת תורה באמת אומרת לדבוק רק בבעלי. הרי מלבד זה הוא בסה"כ בעל טוב שדואג לי ולילדים, אבל לדעתי זה לא אמור להיות כך שכל עוד משפחתי מחוץ לתמונה הוא הבעל המושלם וכו'.....

הרב יורם חדאד

1. אני מסכים שהמצב מאוד מביך.
2. המשוואה מחולקת לשתיים. א. הבעיה של בעלך שלדעתך מתנהג בצורה לא הולמת. ב. הבעיה שלך שזה מגביל ויוצר "נתק".
3. לעת עתה הניחי את הבעיה של בעלך, אין זה מחובתך. התמקדי בבעייתך.
4. ובכן, אפשר לנסות ללכת לבד ללא הילדים.
5. אם גם זה מאיים על שלמות הבית, הרי השאלה היא מה עדיף? והתשובה היא בהחלט הבית שלך עדיף על פני המשפחה המורחבת.
6. נכון שזה לא נעים, אולם עלייך לומר בצורה פשוטה שאין לך אפשרות לפרק את החבילה עבור השמחות וכו', ותשמרי על קשר בצורה שקטה כגון בטלפון וכדומה.
7. הדרך הנ"ל זה הדבר הרצוי, אולם אם אינך מסוגלת לעמוד בזה, עלייך לפנות לייעוץ בצורה יותר מעמיקה כדי להגיע לפתרון שבכוחך לעמוד בו.
בהצלחה!

050-4130320
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן