כיסוי תפילין
מקור הביטוי הוא בדברי חז”ל כגון במסכת חגיגה דף ט”ז ע”א. ואדרבה לפי מה שהבאתם שפי’ מלשון שטן באמת השדים הם מזיקים שטניים ולא סתם מזיקים.
ויש פירושים אחרים במפרשים למילה שדים בפסוקים שהזכרתם.
נמצא דלדעת מרן שהדבר שנוי במחלוקת הפוסקים. ועיין להחתם סופר (סימן רל"א, הובא בפתחי תשובה סעיף קטן ב') שחילק שאם נהג שלש פעמים ולא אמר בלי נדר, אין יכול לתת מעשר כספים אלא לצדקה, אבל אם בתחילת הנהגתו התנה שיכול לעשות דבר מצוה, מותר לתת גם לשאר דברים. אמנם יש להסתייג ולומר דהנה הש"ך כתב שמותר לתרום לשאר דברים רק באופן שללא כסף זה לא היה עושה את המצוה, ולפי מה שכתב הרב חתם סופר הרי הש"ך מדבר באופן שלא קיבל עליו בנדר, ואע"פ כן הש"ך מצריך שללא כסף המעשר לא היה מקיים את המצוה. ולכן השואל צריך לבדוק עצמו האם היה נמנע מבדיקת התפלין אם לא היה לוקח מכספי מעשר.
לסיכום, אדם שנהג שלוש פעמים לתת לצדקה דוקא ולא אמר בלי נדר, יכול לתת מכספי מעשר רק לצדקה או שיעשה התרת נדרים. ואם אמר בלי נדר, יכול לתת גם לשאר דברים ובתנאי שאם לא היה לוקח מכספי מעשר לא היה מקיים המצוה מכספו.