Menu
שאל את הרב
print
אא

בזמן האחרון מדברים עלי הרבה לשון הרע שקרי מאחרי הגב, ילדים מהבית ספר. אני אדם שמתחזק שומר שבת מדי פעם ברוך השם, לאחרונה זה קורה המון, ומניח תפילין ומתפלל מנחה ערבית. וזה עכשיו, מיום ליום זה  נהיה יותר ויותר גרוע, אנשים לא מפסיקים לאחל לי דברים רעים ואפילו המשפחה הקרובה שלי כמו דודים ודודות לא רוצים אותי בחברתם, וכל זה מאחרי גבי. מה עלי לעשות?

הרב גיא מור

אחת מן השתיים או שהם מקנאים בך שאתה מתקרב להשם יתברך ומתגבר על תאוותיך והם לא (עיין בפסחים דף מ"ט ע"ב), או שהם מפחדים שאתה תשכנע אותם והם יכירו את האמת ויאלצו לעזוב את תאוותיהם הגשמיות וזה דבר שנראה להם בלתי אפשרי. ולעת עתה כבודו לא יתרגש משום אדם בעולם כי הכל הבל, אלא תסביר לקרובים אליך מאוד כהוריך אחיך ואחיותך שאתה אוהב את הקב"ה ואת תורתו הקדושה ואתה משתדל לקיים את מצוותיו. אם הבינו מוטב, ואם לא בעיה שלהם, ואתה את נפשך הצלת.
כמו כן אל תשים לב לאנשים שאחלים לך דברים רעים בגלל שאתה מתחזק שכבר אמר החכם באדם שלמה המלך ע"ה במשלי (כו, ב) כצפור לנוד כדרור לעוף, כן קללת חנם לו (כתיב 'לא') תבוא. דהיינו קללת חנם לא תתקיים או לו תבוא למקלל עצמו. ובעוד מספר שנים שתזכה להתעלות במעלות התורה והיראה ותקים בית יהודי כשר, אז תראה את האנשים שמצרים לך עכשיו, שחלקם גרושים, חלקם רווקים, וחלקם מטורפים אחרי תאוות העולם הזה, תבין ותאמר צוחק מי שצוחק אחרון. ולך נא ראה כמה ציערו את יוסף הצדיק ודו המלך עליהם השלום ומה היה בסופם.
ולעת עתה עליך לאזור חיל ולהלחם ביצר הרע ולהתמיד בלימוד ספרי מוסר ויראה כמו חובת הלבבות, פלא יועץ וכדומה, ולא לשכוח לתת צדקה ולקרוא מזמורי תהלים ולהתפלל על הכל.
גם חשוב מאוד שתצמד לרב ירא שמים שתוכל להתייעץ עמו ושידריך אותך על כל צעד ושעל.
חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת כי עמך ה' אלקיך בכל אשר תלך, והיה ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאוד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן