כל דבר שנעשה ראוי לאכילה לרוב בני אדם על ידי הבישול, אין בו יותר איסור בישול, אע"פ שממשיך להתרכך, שאין זה נחשב בישול אלא תיקון האוכל בלבד. אבל אם ראוי לאכילה בדוחק שרוב בני אדם ימנעו לאוכלו עד שיתבשל יותר, עדיין יש בו משום בישול. ולכן אם הניחו על הפלאטה מערב שבת רשאי להניחו שם אף שממשיך להתבשל כיון שהניחו מערב שבת. אבל להניחו בשבת על פלאטה או אפילו על מיחם שעל האש או הפלאטה אסור.
רוטב, אף שהתבשל כל צורכו, אסור להניחו על הפלאטה אם הצטנן, שיש בו עכשיו משום בישול אם ירתח שם ואפילו אם ישמור שלא ירתח שם אסרו חכמים (אלא במקום צורך גדול).