Menu
שאל את הרב
print
אא

האם יש איסור הלכתי שאדם ימצא עם גרושתו באותו הבית, הכוונה היא כי חמי וחמותי גרושים, ולעיתים חמי מגיע לבקר וחמותי באה לבקר, אסרתי עליהם את המפגש אצלי, בידיעה שזה אסור הלכתית. חמותי שאלה רב גדול מאוד שאמר לה שאין איסור בשלחן ערוך.

הרב אליהו מאדאר

על פי הדין אסור לאדם שגירש את אשתו, לדור עם אשתו הגרושה באותה חצר, אף שאינם דרים בבית אחד, שמא יבואו לידי עבירה. וכל שכן אם נישאה לאיש אחר שצריכה הרחקה גדולה יותר. כמבואר בשלחן ערוך אבן העזר סימן קי"ט סעיף ז'.
אבל אם אינם דרים יחד רק שנכנס לביתה ושוהה מעט, הרב תרומת הדשן סימן רמ"ג מתיר אף בנשואה, כל שאין שם יחוד. ומרן הבית יוסף חלק עליו, וכתב שאין ראייתו מוכרחת. ומור"ם בשלחן ערוך שם סעיף ח', כתב בסתם להקל, ושיש מחמירים. ועיין להפרי חדש שהסכים להקל, ושכן הסכים בחלקת מחוקק.

אמנם גם למרן נראה דוקא אם נכנס לביתה ושוהה שם זמן מסויים, אבל אם נזדמן שם לזמן מעט, מותר. וכן כתב שם הגאון גט פשוט (סעיף קטן נ"ב). ע"ש.

ומעתה בנידון שאלתך, שבאים לביתכם, אם לעיתים רחוקות נזדמן שבאו בשעה אחת, כיון שאין שם יחוד אין לאסור. ומכל מקום אם אתם רואים שהם קלי דעת, והדבר מביא קשר, ועל ידי זה מדברים ומרמזים ביניהם, ויש לחוש לעבירה, יש למונעם. ועיין שם בשלחן ערוך סעיף ט'.
ה' יעזור שלא תבואו לידי תקלה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן