Menu
שאל את הרב
print
אא

האם ללמוד "משמר" (רוב הלילה מ10 עד אשמורת הבוקר) נחשב כתיקון לכרת? והאם יש לימוד מיוחד לתיקון, או הנהגות מיוחדות נוספות.

הרב אדיר כהן

צריך להיות ער כל הלילה, ולכן גם בתחילת הלילה (אחר השקיעה) לא יישן. ויישתדל ללמוד מתחילת הלילה אחר תפלת ערבית (עיין להחיד''א בספר יוסף בסדר סימן ב' אות א'). ואם נצרך בתחילת הלילה לסעוד ושאר צרכי ביתו יכול לעשותם. אבל מתחילת הלימוד, שלומד לשם תיקון כרת, ישתדל לא להפסיק כלל, וכן נכון שלא לאכול מזמן תחילת הלימוד, רק לשתות תה וקפה וכיוצא, עיין בספר יוסף בסדר (שם אות ב'), ובדברי מורי ורבי הגאון הנאמ''ן נר''ו בקובץ משה ואלעזר (מספר 6 עמוד ל''ח).

ולגבי סדר הלימוד, יש ספר ''תיקון כרת'', הכולל משניות: מסכת כריתות, מסכת חולין, מסכת יומא, מסכת ידים, מסכת מקואות. ורמב''ם הלכות שגגות, ואדרא רבא וזוטא, שזה סדר הלימוד שכתב החיד''א בספר יוסף בסדר (שם אות ה').
אבל אין זה לעיכובא, ובפרט תלמידי חכמים כל שאין צורך מסויים יכולים להמשיך בלימודם הרגיל ויחשב להם כתיקון כרת אחר שבדברי רבינו האר''י ז''ל לא מבואר אלא שילמד תורה כל הלילה.

שאלת המשך:

מעוניינת לעשות תיקון כרת, איך אפשר לעשות זאת? האם כרוך בתשלום?

מערכת האתר

בעקירון בתחלת שנה יש טיקון כרת שכל תלמידי הישיבה עושים והוא כרוך בתשלום סימלי על כל שם 
אולם במשך השנה אין תיקון כרת מטעם הישיבה אלא כל מי שרוצה פונה להנהלת הישיבה ועושים לו במיוחד (נשארים 10 בחורים ערים כל הלילה ולומדים ובסוף התיקון מחלקים את התהילים להצלחת/לרפואת. וכדו' ומקדישים את הלימוד עבור התורם)
כרוך בתשלום של 1000 ש"ח שעובר במילאו לבחורים שעושים את התיקון כרת (כל בחור 100 ש"ח) 

שאלת המשך:

האם מישהו אחר כמו תלמיד ישיבה יוכל לקחת על עצמו בשבילי? האם כרוך בתשלום?

מערכת האתר

זה המספר טלפון של האחראי על התיקוני כרת בישיבה050-4109177

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן