Menu
שאל את הרב
print
אא

הרבה אומרים שיש בעיה בבישול בצל ושום ביחד, אך בספרים ההלכתיים איני מוצא לכך מקור. האם יש לחשוש לכך?

הרב רחמים מאזוז

גם לי לא ידוע ולא שמעתי שחוששים לכך.

שאלת המשך: בישול בצל ושום ביחד

בקיצור שולחן ערוך של הרב מרדכי אליהו, סימן ל"ג הערה 2, כתוב שטוב להימנע מבישול בצל ושום. האם ידוע לכבוד הרב מה הטעם לזה?

הרב רחמים מאזוז

אם הרב מרדכי אליהו זצ"ל לא כתב טעם. אנחנו לא יודעים. ויתכן שכך נהגו בביתו, או שיש טעם על פי הקבלה וצריך לשאול מקובלים. אך אצלנו מבשלים בצל בכל התבשילים, והמחמיר תבוא עליו ברכה. כיון דנפיק מפי גברא רבא.

שאלת המשך: בישול בצל ושום ביחד

שמעתי מפי מו"ר שליט"א שאמר לנו שבמרוקו לא נהגו לטגן בצל ושום יחד בגלל שזה נראה כמו חלב (ח' בצירי) ומשום מראית עין לא עשו.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

א. כבודו לא פירש לנו מיהו מורו ורבו הגאון שליט"א
ב. הראשון לציון הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל הביא זה בדיני סכנה, משמע שחשש לטעם אחר.
ג. לפי הטעם שהזכרת יש ליזהר גם בשומן כשר, כי גם הוא דומה לחלב (בצירי), והאמנם נזהרים בזה ?
ד. דרך אגב בספר הנקרא "סלונקי" (ואינו מצוי אתי) הביא בשם אשה אחת שבאה מסלונקי לירושלים עיר הקודש והיתה אומרת לשכנותיה שלא לבשל בצל ושום יחדו כי אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד. ואם כן אין בזה רק "המלצת השף"

שאלת המשך: בישול בצל ושום יחד

שמעתי את מרן זצוק''ל הרב מרדכי אליהו בשו''ת ברדיו קול האמת [ יש הקלטה ] ששואלים אותו לגבי בישול בצל ושום יחד ואמר שאסור משום שזה לא בריא , ושאלה אשה שכבר בישלה לשבת כך ואמר לה מה שעשית עשית אבל מכאן והלאה תיזהרי בזה

הרב משה חדאד

זו כנראה הנהגה שקיבל מרבותיו ואבותיו ולא ענין הלכתי. וכן ראיתי [באוצר החכמה] בספר “ומרדכי יושב בשער המלך” הנהגות מהגר”מ אליהו שהביא ממנו כמה הנהגות שאמר, וביניהם (עמ’ 70) הובאה הנהגה זו. ומצאתי באוצר החכמה ספר זכרון לקהילת סלוניקי ושם הביא כן משם אשה אחת שאמרה ששניהם (השום והבצל) מלכים, ואין ב’ מלכים משתמשים בכתר אחד… בקיצור זו הנהגה ולא הלכה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן