Menu
שאל את הרב
print
אא

ברוב השנים אני נוהג כדברי המקובלים לטבול באשמורת של חג השבועות. ולמרות שאיני מבין כל כך בחכמת הקבלה, כבר הורה מרן האור לציון זצ"ל, שכל קפידא שהיא ע"פ קבלה שאפשר לעשותה בנקל, יש להחמיר כמותה.
השנה, אני אהיה בבית מלון שאין שם מקוה (וגם לא קרוב אליה) אמנם תהיה ברכת שחיה. כיון שאיני מבין את דיני המנהג ע"פ הסוד, האם יש תועלת לטבול בברכה או לא? (ברור שנשים לא תטבולנה שם לנדתן, מדובר אך ורק לגברים בבוקר של שבועות, שכבר טבלו בערב חג לצורך החג במקום מגוריהם קודם שבאו למלון).

הרב גיא מור

אני עונה לכבודו רק מצד הטבילה (לא לגבי איסורי שבת והלינה בבית מלון).
כתב מרן בבית יוסף (אורח חיים סימן פ"ח) שמים שאובים כשרים לטבילת עזרא (טבילת בעל קרי). ובשו"ת תורה לשמה (סימן שע"ה) כתב שמאחר ומטהרין מטומאת קרי הוא הדין שיש בהם כח להמשיך הארה מלמעלה, ולכן מועילים גם לטבילת שבת ויום טוב. ע"ש. ועיין עוד בספר שערי מקואות (סעיף ד' ובביאורים). וכן הוא מנהג העולם. והוא הדין לבריכת שחיה. וכל זה בתנאי שהבריכה נפרדת ואין שום חשש מכשול לך או לאחרים כנ"ל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן