Menu
שאל את הרב
print
אא

1. האם מנהג ג'ירבא להחמיר ולאסור שימוש בכלי זכוכית בין לחלבי בין לבשרי דהיינו כלי זכוכית רק לשימוש חלבי או בשרי ולא לשניהם?
2. הסיבה שלפי השלחן ערוך מותר להשתמש בכלי זכוכית גם לחלבי ולבשרי הם בגלל שהם לא בולעים ופולטים, אם כך צריך גם להתיר שימוש בכלי נירוסטה שאינם בולעים ואינם פולטים, וכבר הרב הלפרין בדק את זה ומצא שאינם בולעים ופולטים, וכך פסק הרב דב ליאור ושלח מכתב להרבה רבנים ואף רב לא השיב לו. כנראה שבאמת כלי נירוסטה לא בולעים ולא פולטים אם כך למה אין עוד רבנים שמורים כך הלכה למעשה לספרדים שכלי נירוסטה דינם ככלי זכוכית?

הרב רזיאל כהן

1. מבואר בברית כהונה (אורח חיים מערכת ז' אות ח', וחלק יורה דעה מערכת ז' אות א') שנהגו בג'רבא כדעת מרן שכלי זכוכית אינם צריכים שום הכשר בין לפסח ובין לשאר איסורים.
2. אי אפשר לשנות הלכה מקובלת בידינו מדורות על סמך בדיקות מעבדה. לדעת המומחים כמדומני שאין חילוק בין נירוסטה (שהיא תרכובת חדשה) ובין מתכת אחרת, וזה נגד המקובל בידנו (בסוף מסכת עבודה זרה, מן הכתובים) שכלי מתכות בולעים ופולטים. אלא שיש טוענים שהמתכות שלנו כיום דחוסות וצפופות יותר ממה שהיה בימי קדם. אך כמובן אי אפשר לסמוך על זה למעשה, רק בתור סניף במקרים מסויימים. וכן כתב בספר אור ההלכה יורה דעה (סימן צ"ט בשערי ציון אות מ"ד) בשם הרב יצחק יוסף שליט"א.
3. דעתו של הרב לוי יצחק הלפרין נר"ו שציינת, לא היתה ידועה לי, ואדרבא מזה זמן רב ראיתי בספרו "כשרות ושבת במטבח המודרני" פרק ח' בשם גדולי הפוסקים שהביעו הסתייגות מבדיקות מדעיות האם כלים אלו בולעים ופולטים. ופלא בעיני מה שהבאת בשמו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן