שאל את הרב
print
אא
מדוע הרב נאמ"ן שליט"א לא פוסק בפתיל תכלת כדעת הרמב"ם גם באופן עשיית החוליות?

הרב אליהו מאדאר

נראה טעמו, כיון שכבר נהגו לעשות שלא כדעתו ז"ל בלבן, ונתנו על זה טעמים ורמזים, אין לשנות. וכן משמע מדברי רבנו האר"י ז"ל בשער הכוונות. וכן נראה מדברי הזוהר הקדוש פרשת פינחס, שאף בתכלת יש לעשות כנהוג. ע"ש.

שאלת המשך:

הרב יכול להרחיב על דברי הזוהר בענין הכריכות..

הרב אליהו מאדאר

ראש חודש אייר התשע"ה

בזוהר הקדוש פרשת פינחס (דף רכ"ח עמוד א')  והוכן בחסד כסא חֶסֶד סָלִיק ע''ב חוּלְיָין וְקִשְׁרִין דְּטַלִּית. וְאִית טַלִית מִסִּטְרָא דּמ"ט וכו' כָּלִיל שמונה עשרה, בֵּין קִשְׁרִין וְחוּלְיָין לְכָל סִטְרָא. חמש קִשְׁרִין לָקֳבֵל חמשה חוֹמָשֵׁי תּוֹרָה. וּתְלֵיסָר חוּלְיָין וכו'. עיין שם. הרי להדיא שעושים שלש עשרה חוליות וחמשה קשרים . והתם מיירי גבי תכלת כמבואר קודם לכן (דף רכ"ו עמוד ב'),תכלת דאיהו מ"ט. וגם בסמוך אחר כך (דף רכ"ח עמוד ב') ושכל חוליא משולשת. עיין שם. וכן העלה הגאון האדמו"ר מראדזין ז"ל בספרו מאמר פתיל תכלת. עיין שם באורך. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0