Menu
שאל את הרב
print
אא

אני משתדל לשמור על העינים ועל המחשבה, ולומד בכולל ולומד לפני השינה. ולמרות זה קורה לי לעיתים קרובות מקרה לילה, אני שוכב על הצד ונצמד לקיר כדי שלא אתהפך על הגב תוך כדי שינה, אך לפעמים קורה לי שאני מתהפך תוך כדי שינה, לרוב רובם של המקרים אני מרגיש תוך כדי חלום הרגשה שזה קורה לי, ואני מיד קם, כך שאני זוכר את החלומות ולא היו שם נשים. אך לעיתים רחוקות יש חלומות גם של נשים, אך זה לא בשליטתי.
מה אני אמור לעשות ולתקן, כשאני אוכל לפני השינה הרבה כגון בשבת, זה בדרך כלל לא קורה לי, וכשאני אוכל כמה שעות לפני השינה זה קורה לי. מה הסיבה שזה קורה לי ומה לעשות בנידון?

הרב אליהו מאדאר

אם הדבר קורה סתם שלא מחמת מחשבות לא טובות, אין בזה איסור. ואפשר שהוא מחמת אכילה וטורח וכיוצא (ועיין בשבת דף קכ"ז ע"ב). ועל פי הידוע ריבוי האכילה מביא, ולכן מה שכתב להיפך, תמוה.
ועל כל פנים לגבי מה הסיבה ומה לעשות, איני יודע, אך יש ליזהר שלא להניח מנעלים – נעלי בית, לצד הראש וקרוב לו, רק במרגלות המטה, וכן שלא יהיה דבר טינוף סמוך לו. כמו כן שלא יהיה עליו ברזל, אם זה שעון וכיוצא.
ונכון שתקרא בספר הזוהר הקדוש במשך חמש דקות ויתור סמוך לשינה, וכמובן סדר קריאת שמע על המטה כולו, וטוב שתתן פרוטה לצדקה, ותתפלל לה' שהכל ילך למישרים. וה' יהיה בעזרך, והבא ליטהר מסייעין אותו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן