Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי בספר ילקוט יוסף על חופה וקדושין, שאם לא עושים יחוד אחר החופה, הכלה לא צריכה לכסות ראשה, שלמרן - החופה היא היחוד וכו', ומאידך ידוע לכל, שבסעודה שנערכת באולם, מברכים שבע ברכות - בנוסף למה שברכו תחת החופה, ואם החופה היא היחוד איך יברך שבע ברכות  פעם שניה קודם גמר נישואין?

הרב אליהו מאדאר

עיין בספר ברכת ה' למורנו הרב הגאון זצ"ל (חלק ד' סוף פרק ד') שעמד על זה, ויישב שכל שהתחילו לברך שבע ברכות והתירו את הכלה להתייחד, חשיב שפיר התחלת נישואין, ושפיר דמי לברך שבע ברכות בסעודה. ע"ש. ועיין עוד בספר שושנת העמקים (עמוד שכח) שהביא דברי מרן ראש הישיבה נר"ו שעמד על זה, ועיין שם מה שכתב עוד. ואין כאן מקומו להאריך.

ועל כרחך לומר שאפשר לברך, שהרי אם נשאת נדה, גם כן מברכין לה כל שבעת ימי החופה, והרי אסורה ביחוד, ועל כרחך דשפיר דמי יהיה מאיזה טעם שיהיה.
ועל כל פנים מנהגנו שלא לעשות יחוד מיד לעין כל, יסודתו בהררי קדש, ואין לשנותו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן