Menu
שאל את הרב
print
אא

1. מרן הבן איש חי (שנה ראשונה, אמור, אות ו') כתב שיש לאריך באות ה"א של "המוציא" כדי שיוכל לכוין במלואה ה"א אחרת. ע"ש. אדם שאינו יודע לכוין הכוונה האם צריך להאריך בה"א, שהרי הבן איש חי אמר שהטעם שצריך להאריך באות ה"א הוא כדי לכוין הכוונה, ויוצא שאם אינו יודע לכוין הרי אין טעם כלל שיאריך באות ה"א...  מה יש לעשות?
2. מה הטעם שסעודה רביעית צריכה לכתחלה להיות עד ארבע שעות מצאת הכוכבים ולאחר מכן זה דיעבד, מה יש בארבע שעות הללו שזה לכתחלה?? 

הרב אדיר כהן

1. אין כוונת הבן איש חי להאריך בה"א כדי שיהיה לו זמן לכוין זאת. אלא יש להאריך בה"א, והסיבה היא כי יש בעצם הארכה הזו כוונה מסויימת, וכלשון מהרח"ו בשער המצוות (פרשת עקב): אמרו רז"ל שצריך לדייק בה"א של המוציא כאילו יש בתוך מלויה ה' אחרת, שהיא המלכות, ובה"א ראשונה תכוין כוונה א' וכו'. עד כאן לשונו. הרי שע"פ הקבלה יש ענין בעצם הארכה בה"א. ולכן גם מי שלא יודע לכוין טוב להאריך.
2. כיון שסעודה זו קשורה לליווי שבת המלכה, ויש לערכה כל שיש עדיין מהארת שבת. ונחלקו בזה חכמי הקבלה, ולדעת הרב חמדת ימים ואחריו הגאון רבי חיים פלאג'י בספר כף החיים (סימן ל"א סעיף נ"ט) הוא דוקא תוך ארבע שעות, אך יש חולקים ואומרים שהארת השבת עד חצות או עד סוף הלילה. עיין בחזון עובדיה – שבת חלק ב' (עמוד תמ"ו).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן