Menu
שאל את הרב
print
אא

1) במקרה שאין כהנים והחזן מקריא את ברכת כהנים, האם המעלה של זה שוות ערך לברכת כהנים כשיש כהנים? האם זה סיבה לא ללכת לבית כנסת כזה?
2) שמעתי שמי שאומר יעלה ויבוא בקול רם במהלך תפילת עמידה או כל דבר אחר בקול רם (מוריד הטל או ברכנו וכו) הוא עושה מעשה לא נכון. האם באמת כך?

3) במקרה שבו מציעים לי להיות חזן (אני בן 22 כנראה צעיר בהרבה מאנשים שונים ששם) ואני יודע שאיני צדיק. אני יודע שאין בי מעשים טובים כמו ששליח ציבור ראוי שיהיה לו (באמת שאיני ראוי להיות) אני אומר אך אני יודע שאני לא בולע מילים ויש אדם אחר שאכן בולע מילים והוא "נראה" צדיק יותר ממני, השאלה האם עליי לסרב או בכל זאת לעלות? 

הרב אדיר כהן

1. אין זה נחשב כברכת כהנים. ולדעת ספר החרדים (פרק ד' סימן י"ח) ועוד אחרונים, יש מצוה על הישראל ללכת להתברך מפי הכהנים. ועיין עוד בשו"ת יביע אומר (אבן העזר סימן ח' אות א'). ויש חסידים ואנשי מעשה שמטעם זה מהדרים ללכת לבית הכנסת רחוק, אם בבית הכנסת הסמוך לביתם אין כהנים. ומכל מקום הוי מחשב הפסד מצוה כנגד שכרה, שאם על ידי שילך לבית הכנסת הרחוקה עלול להתבטל המנין בבית הכנסת הסמוך, לא ילך למרחק. וכן יש לבדוק אם לא נגרם לו ביטול תורה מחמת זה.
2. בשו"ת יצחק ירנן חלק א' (סימן מ"ט) וחלק ה' (סימן מ') מחמיר אפילו בתיבות בודדות. אולם לדעת מורי ורבי הגאון הנאמ"ן נר"ו אפשר לנהוג כן (עיין בירחון אור תורה אב – אלול התש"מ עמוד תכ"ט בהערה, ובספר מקור נאמן חלק א' סימן תצ"ו).
3. אם המעומד השני בולע מילים וכבוד מקפיד בזה, בודאי שכבודו קודם. ואם נפסק בשלחן ערוך (סימן נ"ג סעיף י"א) שאין ממנים שליח ציבור שקורא לעייני"ן אלפי"ן, הוא הדין גם בולע תיבות, וטעם אחד להם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן