Menu
שאל את הרב
print
אא

בפיוט לסימני ליל הסדר קדש ורחץ וכו', הרב כשר בהגדה שלמה שלו (כמדומני עמ' 70) מגיה "מגיד רחץ" במקום "רחצה" מטעמי חריזה פשוטים: כמו בהרבה פיוטים אחרים (כגון לכה דודי) יש שלשה חרוזים פנימיים השייכים לאותו בית בלבד והחרוז הרביעי משותף לכל השיר. כך יש לנו: 1: ורחץ, 2: יחץ, 3: רחץ, 4: מצה. 1: כורך, 2: עורך, 3: ברך, 4: נרצה. הרי שמצה חורז עם נרצה, ולפניו בכל אחד מהבתים שלושה חרוזים זהים (בבית הראשון חץ, בבית השני רך). ואם נאמר "מגיד רחצה", לא נוכל להבין מה "נרצה" עושה בסוף השיר.
מצד שני בפרי עץ חיים (שער חג המצות פרק ז) נותן טעם ע"פ הקבלה לומר "רחצה".
מה דעת הרב בנידון זה? האם ראוי לתקן?

מרן ראש הישיבה

אין צריך להגיה.
בכוונה כתבו רחצה להבדיל בינה ובין "ורחץ" הראשונה. שלא לחזור על מלה פעמיים. (לומר רַחַץ, אין מקור לזה). המלה נרצה מקבילה למצה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן