Menu
שאל את הרב
print
אא

צבע הטלית וצורת העטיפה. ראיתי שבג'רבא נהגו להתעטף בטלית בצורה השונה מן המקובל היום וכן עם פסים שחורים, בניגוד למה שאני מכיר כמנהג הספרדים (פסים לבנים). מהי צורת העטיפה הזו והאם נכון לנהוג בה או להמשיך כמקובל היום? וכן לגבי צבע הטלית.

הרב רחמים מאזוז

צבע הטלית, אין בזה הלכה. בעבר כולם עשו פסים שחורים בטלית, וכמדומה לי שכך נהגו בכל המקומות. יש לשאול זקני העדות מה היה פעם. אבל זה לא משנה.
לגבי העטיפה, אנחנו נוהגים כדברי הרב בן איש חי (שנה א' פרשת בראשית סעיף ה') שאחר שמברך תיכף יתעטף בו בראש בלבד, ואחר כך יוריד אותו על כל הגוף. ויש נוהגים להפך, וגם להם יש פוסקים שכתבו כן. ואלו ואלו דברי אלקים חיים.

שאלת המשך:

לגבי צבע הטלית הרי כיום יש כאלה שמטילים פתיל תכלת כדעת מרן ראש הישיבה, האם צריך לעשות פסים מתכלת בין בטלית קטן ובין בטלית גדול?
יש כאלה טליתות עם פסים מתכלת כמו שכתב מרן השלחן ערוך שצריך שיהיו הציציות כצבע הבגד.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

אתה מתכוין לשלחן ערוך בסימן ט' סעיף ה', ושם כתוב להיפך שחוטי הציצית יהיו בצבע הטלית. ע"ש. ואין הכוונה לפסים הנהוגים בימינו אלא לכללות הטלית. וגם הכוונה היא שחוטי הלבן שבציצית יהיו בצבע הטלית ולא הולכים אחר התכלת. ואדרבא טלית שכולה תכלת אסור לצבוע חוטי הלבן שבה בצבע תכלת, אלא א"כ בזמן שאין תכלת, וכמבואר כל זה בבית יוסף שם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן