Menu
שאל את הרב
print
אא

לגבי טלטול מפתח בשבת. עיינתי במנוחת אהבה ובילקוט יוסף בהערות,  ואוסרים הרבנים כסתם מרן שמפתח נחשב משואי גם כאבזם חגורה, וגם בטבעת מחוברת לבגד, וגם על שרשת אפילו עשוי כסף או זהב כתכשיט.
האם יש היתר שלא בדוחק כגון תפירה גמורה לבגד, או שעלי לעשות התרת נדרים על מה שהחמרתי עד עתה שלא לטלטל בשבת למרות עירוב צורת הפתח הקיים. אציין עוד כי אינני מעוניין להגיע להתרת נדרים אך גם לא מעוניין להחמיר על חשבון אדם אחר.

הרב אברהם חדאד

צריך שני תנאים. א. תפור או קשור. ב. שבלעדי המפתח לא ניתן לסגור כיאות את החגורה. ולכן במקרה של כבודו, אסור. אולם יש עצה אחרת, שיעביר חבל או סרט (רצוי גמיש) דרך חור המפתח עד לאמצעו של החבל, ויקשור שני הקצוות בעניבה (ולא בקשר) אפילו בשבת (ובערב שבת גם בקשר), ויחגור עצמו על ידי שיתן בחבל או הסרט הנזכר קרס אחד, ובצידו השני של החבל יקשור המפתח, וכך שבלי המפתח אינו יכול לסגור החבל או הסרט (אלא א"כ יעשה חור בחבל עצמו ויהרסנו) ומותר. ועיין בכל זה באור תורה (תש"ע סימן קט"ו) תשובתו של הגאון רבי מצליח ריבי מאזוז שליט"א.

שאלת המשך:

מה הדין בחגורה כמו כאן? (שהסוגר הוא המפתח עצמו)

רבני בית ההוראה

כן, כן העלה בקובץ "אור ההלכה" וכן הסכים עמו מרן ראש הישיבה נר"ו

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן