Menu
שאל את הרב
print
אא

בחברה של 3 שותפים שווים ברווחים, שניים עובדים פעילים בחברה בשכר של 4000 ש"ח, ואחד שותף לא פעיל ומקבל גם משכורת חודשית של 1500 ש"ח. בסוף השנה החברה מראה רווח של 60,000 שקל, ובפועל אין כסף בחשבון החברה רק למשכורות (הרווח נמצא בסחורה).
האם החברה צריכה להמשיך רגיל במשכורות החודשיות לעובדים בה, וכאשר יהיה כסף נותר לחלוקת הרווחים אז יחלקו בשווה?  או שהעובדים הפעילים יעבדו בחינם עד שיוציאו שלושת השותפים את הרווחים של שנה שעברה? ואז החברה תהיה חייבת את המשכורות שלא שולמו לעובדים הפעילים?  זאת אומרת האם משכורות באים לפני רווחים או להפך?

הרב רחמים מאזוז

בדרך כלל לפני שמשתתפים כותבים הסכם שותפות והתנאים שביניהם. יש לראות מה כתוב בו. אני מבין מה שנקבע לשותפים פעילים 4000 חלק מזה 2500 עבור שכר טרחה, והשאר 1500 כמו לשותף השלישי רווחים מהשותפות.
ועתה אם באו לפרק השותפות כל אחד יקח 20,000 ,ואם מעוניינים להמשיך אז הכסף של הריוח הנוסף על הקרן, ובינתים ימשיכו בעבודתם על פי ההסכם הראשון. ואם יזדמן להם כסף נזיל בסכום של הריוח או חציו יתחלק לשלושה, וירשמו לעצמם. ואם יסכימו להשאיר הריוח עם הקרן ולהמשיך לעבוד, אדרבא ימשיכו. ואם יש סעיפים בחוזה השותפות ילכו על פי מה שכתבו. זה הנראה לי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן