Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר לשים תמונה של חתן וכלה בחתונתם, בסלון ביתם של הורי החתן או הכלה (מדובר כמובן על זוג חרדי והשאלה היא לגבי הענין שהכלה נראית בתמונה שלא בכיסוי ראש שכן התמונה צולמה בחתונה).
כמו כן האם על הכלה או החתן לעשות משהו במקרה שקיימת תמונה כזו בסלון ביתם של ההורים?

הרב אליהו מאדאר

הנה מעיקר הדין נראה שאין איסור בזה, כי עיקר האיסור לצאת פרועת ראש, הוא בשוק במקום שרבים שם, אבל בביתה ואפילו בחצר כל שאין רבים בוקעים בה, מותרת לצאת פרועת ראש, לדעת מרן הבית יוסף באבן העזר סימן קט"ו. עיין שם. וכל שכן כאן שהוא בתמונה שקל יותר.
ומכל מקום למעשה אינו ראוי, שכבר נודע מה שכתבו האחרונים להחמיר לא לצאת פרועת ראש בכל מקום, ואפילו בביתה משום צניעות. והזוהר הקדוש החמיר בזה מאוד כנודע, וישראל קדושים הם. ואע"פ שכאן הוא תמונה, מכל מקום עיקר האיסור משום צניעות, וגם בזה שייך צניעות, בפרט שהיא בחתונה מקושטת, ומושכת העין, ובבית ההורים נמצא האב, והאחים שלו והגיסים ושאר אורחים הבאים, ובודאי אינו מן הצניעות שתמונה של אשה בצורה כזאת תהיה מולם, וכמה פעמים שתפריע להם, ויבואו לידי מכשול במחשבה וכיוצא. ואפילו אם אין ראשה פרוע, אינו מן הראוי. ואין לך יפה מן הצניעות.
ואם כבר נמצאת, אפשר לבקש מהם בדרכי נועם בשפה יפה ובנעימה, שיורידוה. ובמקום זה יביאו להם תמונה אחרת יפה או שמצולמים בה הנכדים או שבה כל המשפחה יחד יושבים בצניעות, שזה קל יותר. ואת צנועים חכמה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן