Menu
שאל את הרב
print
אא

אני מתוניסיה וראיתי ששאלו על הנרגילה האם כשירה בפסח או לא והתירו. רציתי לשאול אם מי שעושה את הנרגילה  אינו יהודי האם גם אז יהיה מותר בפסח?
כמו כן מה הדין בטבק ענבים, האם יש בזה בעיה  של יין נסך?

הרב רזיאל כהן

תשובתי שם מבוססת על פי מה שכתוב בהגדה של פסח מנחת אשר (שערי תשובה סימן כ''ג), שנודע לו שהתמציות הבעייתיות שיש בטבק, אינם ראוייות לאכילה. וזה מדובר ביצור תעשייתי (גם של גויים).

– בנוגע לשאלתך, איני יודע מה טיבו של הטבק שלכם בתוניסיה, אבל בייצור תעשייתי מסתמא גם הוא נעשה בתמציות וכימיקלים הפסולים מאכילה. אך מה שהערבים עושים בבית שלהם ומוכרים – אין לי שום ידיעה על זה.

 – גם טבק ענבים, איני מכיר אופן עשייתו. הגאון בעל שער המלך התיר טבק שיש ספק שזילפו עליו סתם יינם של ישמעאלים. אך אין טעמיו שם ברורים לדינא לעניות דעתי (ואכמ''ל), ואם בטבק ענבים יש חשש לסתם יינם שלא נפסל – צריך להחמיר בדבר. ומה גם שאפשר (מסתמא) לברר את הספק על ידי שאלה. [מיהו לאחרונה נתברר שיש סוגי סגריות שיש בהם חשש גבוה לתערובת רכיבי חמץ שלא נפסלו מאכילה. ולכן שומר נפשו ירחק מסגריות שאין להם כשרות לפסח].

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן