Menu
שאל את הרב
print
אא

כתוב בשלחן ערוך (סימן תל"ו סעיף) שהיוצא מביתו קודם ל׳ יום לפסח, אין צריך לבדוק. ובמשנה ברורה (סק"ה) ובהערות איש מצליח שם כתבו, שגם אם יש חמץ בעין לא צריך לבערו. ודיו בביטול. שאלותי אפוא:
1. איך דבר זה יתכן שיש לי חמץ ואין צריך לבערו (ואני מבין שגם למוכרו לא צריך)?
2. אם לא צריך לבערו האם מותר לאכלו אחר הפסח או נידון כחמץ שעבר עליו הפסח?

הרב רזיאל כהן

1. מדאורייתא בביטול בעלמא סגי, אלא שחכמים הזקיקונו לבערו מן העולם לגמרי. ולא חייבו כן אלא סמוך לפסח, אבל קודם ל' יום לפסח לא תקנו. וכשיגיע פסח ותחול עליו חובת הביעור – אין באפשרותו לעשות כן, ואין לו אלא לסמוך על הביטול כדין תורה.

2. עיין סימן תמ''ח סעיף ה' פרטי הדינים בזה במשנה ברורה. וסיים שם שבאמת היכא שביטל ולא היה לו אפשרות למכור בערב פסח, כיון שעשה כתקנת חכמים יכול לאכול החמץ אחר הפסח.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן