Menu
שאל את הרב
print
אא

1. בענין הכלל שיש שוא נע אחרי תנועה גדולה. האם יש מסורות אחרות בנוגע לשוא אחרי תנועה גדולה? שמעתי בשם רבני הישיבה שלדוגמא יש לומר "שופטים ושוטרים" כאשר הטי"ת והפ"א בשוא נח - האם זה נכון?
2. מה הכלל בארמית, כגון בקדיש שאומרים 'בעלמא' עם שוא נח אך 'צלותהון' בשוא נע?

הרב אמיר דאדוואנד

1. אנחנו נוהגים כדעת הרד"ק שכל שוא שאחרי תנועה גדולה, הוא שוא נע (אלא א"כ התנועה הגדולה מוטעמת).
יש עדות (כמדומה חאלב ובבל) שיש להם חילוקים בין תנועה לתנועה.

2. אין כלל ברור, אבל ברור שאין זה כמו לשון הקודש. כלומר שבארמית לא כל שוא אחרי תנועה גדולה הוא נע (ויש ראיות לזה), והעיקר שהולכים בזה לפי המסורת, ולפיכך "בעלמא" בנח ו"צלותיהון" בשוא נע.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן