Menu
שאל את הרב
print
אא

אני חוזר בתשובה כבר 5 שנים ואני לומד בישיבה חרדית, ולצערי הרב היצר הרע בשנים האחרונות מפיל אותי בשמירת נגיעה. היתה תקופה שברוך ה' היה שוב בסדר ולאחר מכן נכשלתי שוב. אם כבוד הרב יוכל לייעץ לי איך אני יכול שלא להיכשל ומה לעשות כדי שהקב''ה ימחל לי?

הרב אליהו מאדאר

צריך ללמוד ספרי מוסר המדברים בענין זה, לידע כמה איסור חמור הוא, וכבר כתב מרן הקדוש ע"ה בשלחנו הטהור אבן העזר (סימן כג סעיף א), שעוון זה של הוצאת שז"ל חמור מכל עבירות שבתורה. והיא הלכה גמורה ואינה חסידות בעלמא, אלא חובה כמו אכילת נבלות וטרפות וחילול שבת וחמור מהם.

וידוע שמי שאינו נזהר, גורם לעצמו רעות רבות ברוחניות ובגשמיות, מרגיש מרוחק מה', אין לו חשק ללמוד ולהתפלל, קשה לו בעבודת ה', ואינו מצליח בפרנסה ובשידוכים ובילדים רחמנא לצלן.
לכן אזור נא כגבר חלציך, ודע כי הכל תאוה נמבזה חולפת והולכת וממיטה אסון בר מינן, והעיקר לדחות את המחשבות הבאות, לחשוב מחשבות קדושות וטהורות, ובעיקר בלימוד תורה, וכדברי הרמב"ם שהתורה איילת אהבים היא ויעלת חן. והשקע עצמך בתורה והצלח.
ועל העבר צריך לעשות תשובה שלמה ואמתית על כל חלקיה. ולפי הנראה עדיין אינך נשוי, ואם כבר הגעת לפרקך הזדרז למצוא בת זוג יראת השם, והקם בית נאמן וכשר בישראל. וה' יהיה בעזרך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן