Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר לאשה או לבנותיה להגיש מאכלים לגברים - בשבתות של שמחה משפחתית - ואע"פ שכמעט כולי עלמא נוהגים כן, נסתפקתי בזה שהרי כתב מרן באבן העזר סימן כ"א וזה לשונו: אָסוּר לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בְּאִשָּׁה כְּלָל וכו' בְּאֵיזֶה שִׁמּוּשׁ אָמְרוּ, בִּרְחִיצַת פָּנָיו יָדָיו וְרַגְלָיו וכו' וְהַצָּעַת הַמִּטָּה בְּפָנָיו, וּמְזִיגַת הַכּוֹס?

הרב אליהו מאדאר

אין איסור להשתמש באשה רק בשלשת המלאכות כמו שכתב מרן שהזכרת, ומזיגת הכוס היינו דוקא בכוס יין או שכר, אבל מים ושאר  משקים מותר, וכל שכן למזוג ולהכין אוכל, מותר. כמו שכתבו האחרונים גבי אשתו נדה, וכמו שהאריך מרן מלכא הכ"מ בספרו טהרת הבית חלק ב' פרק י"ב. ומינה להכא. וגם לחכמי אשכנז הרבה מהם מקילים גם שם, והוא הדין לכאן. ומי שמחמיר שם, אם מזוגת שלא בפניו, יש להקל, וכן אם מזוגת ונותנת בסתם לפני האנשים ולא לפני כל אחד לעצמו, מותר. ועיין עוד בטהרת הבית (שם עמוד קצ"ו) בשם הרב ערוך השלחן, ומה שכתב עליו.
ומכל מקום מדרך הצניעות שלא תגיש האשה עצמה לפני אדם זר, אלא אחד מבני הבית יביא הצלחת ויגישה לפני האיש האורח, וקדושים תהיו, אמר הפסוק, והרחק מן הכיעור.

 
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן