Menu
שאל את הרב
print
אא

חמותי חיפשה לפני בערך שנתיים כלבה מפני שמתה לה הכלבה והיא אישה שתמיד היו כלבים בביתה תמיד רוצה בביתה כלהה אני עזרתי לה לחפש ואמרתי לה שתביא סוג מסוים של כלב ואמרתי לה שעזור לה בכך שאשתדל להוציא את הכלבה לטיולים אם היא תביא את אותו הסוג.
עברו מאז שנתיים ועכשיו אני אמרתי שאני לה שאני רוצה למסור את הכלבה כי אני לא רוצה את "ההיתחייבות" של להוציא אותה ואמרתי לה שאם היא רוצה אז עכשיו "ההיתחייבות שלי" עוברת אליה אם היא רוצה שתשאיר אותה אך אני לא "אחראי" יותר להוציא אותה. ולמה אני לא רוצה זאת יותר כי הבנתי שיש בעתיות שיש כלב וגם חוץ מזה אולי זה יכול לגרום לצער לבעלי חיים ולכן החלטתי כך והיא כנראה משאירה אותה אצלה כי היא אומרת שזו אכזריות וכד' אבל בזמן האחרון היא אולי שכחה מה שאמרתי לה וכל פעם אומרת לי תוציא את הכלבה ואומרת אתה התחייבתה וכד' והיא לא רוצה למסור אותה או לעשות משהו בנידון האם יש לי פה איזה בעייתיות מבחינת ההלכה ואם כן איך אוכל לפתור זאת?

הרב רזיאל כהן

במצב העכשווי שבגלל שאתה לא מוציא את הכלב לטיול הוא נשאר בבית – וחמותך מתעקשת ואינה מוסרת את הכלב לאדם אחר, נראה לי שהטוב והישר הוא שאדרבא – תצא אתה עם הכלב, ובכך תגרום לו פחות צער בעלי חיים. כמובן היציאה תהיה עם "זמם" על פיו של הכלב, וכפי שגם החוק מחייב. ועליך תבוא ברכת טוב.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן