Menu
שאל את הרב
print
אא

האם יש מקור לזה שאין לגבר לטבול בשעות הבוקר במקווה שטובלות בו נשים בשעות הערב? והאם כן עיקר למעשה?

הרב אליהו מאדאר

עיין בטהרת הבית חלק ב' (עמוד קלה – קלו), מה שדנו הפוסקים בכיוצא בזה. ע"ש טעמם. אמנם מסקנא דמילתא להקל בזה. ע"ש הטעם, ועיין עוד בקובץ דמות הכסא חלק ב', שכן דעת מרן הגאון ראש הישיבה נר"ו.
ומכל מקום היינו דוקא מצד עיקר הדין, שאין לחוש לחששות הנזכרות שם. אולם היום בזמננו שנודע ונשמע, שנשים רבות נמנעות לטבול במקוה טהרה, מצד שאינו נקי כל כך לדבריהן. ומשתדלות עמהן הרבה, כדי שיטבולו, ולכן עושים מקואות מפוארים ונקיים ומצוחצחים מאד, כדי למשכן, לזכות בנות ישראל, שלא יכשלו באיסורי כרת רחמנא לצלן.
ואם תשמענה שגברים טובלים שם, קרוב הדבר שיש לחוש שהדבר ימנען מלבוא לטבול שם, את כולן או את מקצתן, ואפילו אחת מהן. וביותר שיש לחוש למכשולים אחרים, אם יתרגלו הגברים לטבול שם, בדורנו זה שרבה הפריצות, ורבו הפרוצים בעוונות הרבים, וכבר אירעו מעשים כיוצא בזה, וכל שכן אם יש לחוש להרהורי עבירה בזה.
ולכן למעשה אין להרשות לגברים לטבול במקוה הנשים משום שיש חשש מכשול, ומניעת טבילת הנשים. ורק במקום מסויים שאין שם מקוה גברים בכלל, והדבר ידוע שלא יפריע לנשים, ונעשה הכל בצורה צנועה ומסודרת ביותרא, ויעשו הכל ע"פ רב העיר והמקום, יש מקום להקל.
והעיקר לתת לב, שלא משום חומרא של טבילת איש, יהיה חלילה מכשול מטבילת מצוה, או חשש מכשול עבירה באיזה דרך. ואשרי השם דרכיו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן