Menu
שאל את הרב
print
אא

אני אברך כולל ב"ה ג' סדרים ביום, ולצורך השלמת הכנסה אני עוסק בעיצוב גרפי ועימוד ספרים תורניים בשעות הלילה, אני משתמש המון במיילים כי אני עובד עם בתי דפוס שונים. ולצורך עבודתי אני משתמש במכשיר סמארטפון עם חסימת רימון לצורך מיילים והודעות, המכשיר הוא מסונן עם אינטרנט רימון, כמו כן עקרתי לו את הגלישה האלחוטית, ככה שאני לא יכול לקלוט בו אינטרנט אחר חוץ מרימון. האם יש לי בעיה הלכתית בדבר זה.

מרן ראש הישיבה

אינני יודע. יש רימון ויש אתרוג. תבחר המומלץ יותר.

שאלת המשך:

מנסיון אישי אתרוג יותר טוב שכן ברימון אפשר לשנות את רמות ההגנה אם ע"י קוד או ע"י פניה לנציגים. כאשר באתרוג אין אפשרות לשינוי של רמות הגנה. (אם בכל זאת בחרת ברימון נראה לקבוע עם האשה שכל אחד ידע רק חצי קוד)
חשוב לציין!- לעוסקים בעיצוב גרפי ומצטרפים לקבוצת מעצבים באתרוג נפתחים כל מיני אתרי עיצוב. החסימה שם הרבה פעמים איננה מוצלחת וצריך להיות עם היד על הדופק הרבה קישורים שהופיעו בהם תמונות לא צנועות לחלוטין של נשים בלי בגדים שלחתי להם אני אישית שיחסמו וחלק לא הצליחו לחסום.
לכן המלצה אישית שלי לא לגלוש לבד! אם זה בעבודה רק כשיש מישהו סמוך. אם זה בבית לעשות חוק רק כשהאשה בבית ולתת לה קודם לחפש תמונות כדי שתראה שאין תמונה בעייתית ורק אז לבחור מתוך התמונות שהיא בחרה. וגם ראש הישיבה שלי כשלקחתי מחשב (טרם ידעתי שיש אתרוג) אמר לי תן לאשה לחפש תמונות ואחרי שנרשמתי לרימון (ובסוף לאתרוג)  לתומי חשבתי שכיוון שזה אתרוג אין צורך יותר ולא התייעצתי שוב עם הרב. וטעיתי. צריך לשמוע בקול חכמים ולא פלוג רבנן. וה' יצילנו וידאג לנו(אני בכלל) לפרנסה ללא צורך אינטרנט כלל אמן. והכי טוב שנזכה רק ללמוד תורה כל היום ללמוד וללמד אמן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן