Menu
שאל את הרב
print
אא

1. אני חוזר בתשובה טרי, ואני מבין שתפילת 18 היא החשובה ביותר. יחד עם זאת בבית הכנסת קוראים אותה מעט במהירות, ואני חשוב לי להשקיע קצת במיוחד בשיח שלי עם השם יתברך. יחד עם זאת יש חשיבות גדולה לתפילת "נקדישך ונעריצך". האם יש לכם רעיון איך אני מרוויח הכול גם את השמונה עשרה וגם את נקדישך?
2. בנוסף - אם אני מתקשה לקרוא את כל הקורבנות, מה החלק מהקורבנות שהכי חשוב לקרוא ולצאת ידי חובה?
3. בקריאת שמע לפני המיטה האם חייב לקרוא את התפילה או בשעת דוחק ועייפות ניתן לקצר?

הרב רזיאל כהן

1. יתחיל תפלת לחש קצת לפני המתפללים. ואם הפסיד מפני הכוונה אין בכך כלום, שתפלתו נכללת עם הציבור ועולה עם כולם כמו שכתב הרב בן איש חי (פרשת כי תשא סעיף ו). ע"ש. (ספר מקור נאמן חלק א' סימן קס"ה). ואם האריכות בגלל בקשות שמבקש בשמע קולנו, יכול להעביר חלק לסוף התלה אחרי יהיו לרצון האחרון.
2. יתחיל לפיכך וכו' עד פסוקי שמע ישראל וברוך שם. ואח"כ יהי רצון מלפניך וכו' ופרשת הקטורת עד רשב"ג אומר. ואנא בכח. ואח"כ יהי רצון שיהא שיח שפתותינו וכו' עד איזהו מקומן. ואח"כ הודו עד ובנביאי אל תרעו. ואח"כ ה' מלך. עיין בשו"ת רב פעלים חלק ב' (אורח חיים סימן ד'), ובספר הליכות עולם חלק א' (עמוד ע"ב), גבי המאחר לבית הכנסת.
3. את ברכת המפיל וקריאת שמע צריך לומר. שאר הפסוקים אם אין אפשרות אחרת יכול לדלגם. והחכם עיניו בראשו, לא לחכות לקרוא קריאת שמע עד שיהיה עייף כל כך באופן שיקשה עליו לומר סדר קריאת שמע שעל המטה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן