בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
מה המקור בהרמב"ם שקריאת התורה היא דבר שבקדושה?
בפרק ח' מהלכות תפלה סוף הלכה ד': ולא קוראין בתורה לפניה ולאחריה… אלא בעשרה.
ומקורו מהמשנה במגילה דף כ"ג ע"ב, ושם בגמרא למדו כן מהפסוקים שכל דבר שבקדושה לא יהיה אלא בעשרה.