Menu
שאל את הרב
print
אא

בנוגע לכשרות טבק של נרגילה עם טעמים, בפסח. ידוע לי שזה מכיל גליצרין וגלוקוזה ששניהם מוטלים בספק חמץ. האם זה נחשב שנפסל מאכילת כלב ומותר בהנאה או לא? והאם באופן כללי מותר לעשן נרגילה בחג הפסח ללא חשש חמץ?

הרב רזיאל כהן

– שאלת כשרותו של הגלצרין נוגעת לכל השנה, כי בהרבה מקרים מפיקים אותו משומן מן החי. למעשה יש הרבה המתירים אותו, והמיקל כדבריהם יש לו על מה לסמוך, בפרט בנדון שלך שאין אוכלים את הגלצירין אלא רק מעשנים אותו.
– הגקלוקוזה אמנם מופקת (בהרבה פעמים) מחטה, אבל מותרת מעיקר הדין (עיין ביחוה דעת חלק ב' סימן ס''ב לענין חומצת לימון, והרבה מהצירופים שם שייכים בגלוקוזה. ועיין עוד במוריה הלכות פסח חלק ב' עמוד תרע''ח, ובמחקרי ארץ חלק א' סוף סימן כ''ז).
– באופן כללי רבים טוענים שמוסיפים לסגריות כיום חומרי טעם וריח שיש בהם תרכובת חמץ. (ואיני יודע מה המצב בטאבק של נרגילות). אולם למעשה יש להתיר עישון סגריות בפסח, מטעם שהחומרים הללו פסולים לאכילה כמות שהם. (עיין הגדה של פסח מנחת אשר וייס בחלק התשובות סימן כ''ג. ואין כאן מקומו להאריך). [מיהו לאחרונה נתברר שיש סוגי סגריות שיש בהם חשש גבוה לתערובת רכיבי חמץ שלא נפסלו מאכילה. ולכן שמור נפשו ירחק מסגריות שאין להם כשרות לפסח].

שאלת המשך: כשרות טבק לנרגילה בפסח

האם טבק לנרגילה צריך הכשר מיוחד לפסח? מדובר בטבק הנמכר בחנויות לנרגילה...

הרב רזיאל כהן

כפי שציינתי בתשובתי הקודמת – איני יודע לומר בהחלט.

לאחרונה שמעתי ברדיו מהרב בוטבול (בשם הרב מחפוד) שאם מדובר על טבק ללא טעמים – מותר, ואם מדובר על טבק בטעמים – צריך כשרות.

בנוגע לגלצירין שציינתי בתשובה הקודמת שהמיקל בו יש לו על מה לסמוך, כעת חוזרני בי, כי ראיתי אח”כ שיש סוג של גלצירין המופק מן החי באופן שלא נפסל כלל מאכילת כלב בתהליך ייצורו, וזה אין מי שמתיר. ולכן גם לימות השנה צריך כשרות על זה.

מן הסתם עם דרישת הציבור להכשר על מוצרים אלו, יעשו היצרנים משהו בענין. והלואי שיהיה זה בקרוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן