Menu
שאל את הרב
print
אא

אני אשה שבעלי הולך ללמוד תורה בבוקר וללמד תורה בערב. אני לבושה בצניעות עם כיסוי ראש, שומרת שבת וטהרה, וזהו! (יש לי קושי עם תפלה ביום). כמו שהגמרא אומרת אשה אשר שולחת את בעלה ללמוד תורה זוכה לעולם הבא. כמה זה נכון לגביי?

הרב אמיר דאדוואנד

בודאי שיש לך חלק טוב לעולם הבא. אשה בדור הזה ששומרת והולכת בצניעות וכיסוי ראש, היא אשה קדושה. ואם היא שולחת את בעלה ללמוד תורה, אז בכלל… אשרייך ואשרייך!

אמנם המלה "וזהו" (עם סימן קריאה), אין לה מקום בעולם הזה, לא באנו לעולם כדי לומר "זהו", את זה נאמר רק כשיכסו אותנו בעפר אחרי מאה ועשרים שנה.

כל תכליתו של האדם בעולם הזה היא להתקדם, לקבל נסיונות ולעמוד בהם ולהמשיך קדימה! (כמובן בצורה מחושבת, התקדמות פזיזה סופה נפילה).
אם השאלה לגבייך, כבר ציינת שאת צריכה להתחזק בתפלה לפחות אחת ביום (ברכות השחר קריאת שמע ושמונה עשרה. אני ממליץ לך לקנות את הסידור לאשה "אשת חיל", זה יעזור לך). ברוך ה' את מקיימת את הדברים העיקריים שאשה צריכה "לעשות", אבל לא כתבת איך את מתמודדת עם מה שאת לא צריכה לעשות, כלומר מה את עושה בנסיון של כעס? בנסיון של גאוה? האם את נזהרת מלדבר או לשמוע לשון הרע? את דנה לכף זכות? את נזהרת במלאכות שבת? בכשרות המטבח? ילדייך מתחנכים בצורה הכי טהורה? ….
אם השאלה לגבי בעלך, שהוא רוצה להוסיף עוד בלימוד תורה וזה בא על חשבונך, אתם צריכים ללכת לרב שיוכחל לשמוע ולהדריך אתכם כפי דרך תורתנו הקדושה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן