שאל את הרב
print
אא
1. בתהלים מזמור פ"ה פסוק י"א כתוב: חסד ואֱמֶת נפגשו וכו'. וכן עוד כתוב:  אֱמֶת מארץ תצמח וכו'. ועוד דוגמאות רבות כהנה, מדוע האות א' שבמילה "אֱמֶת" מנוקדת בחטף סגול, ולא בסגול שאינו חטוף?
2. מדוע המילה "אֱמֶת" תמיד נקראת במלרע ולא במלעיל? (כדין כל המילים המנוקדות בשש נקודות כגון: שקל, מלך, דרך, שמש, כלב, כבש וכדומה שהן נקראות במלעיל תמיד).

הרב אמיר דאדוואנד

1. משקלה של מלה זו אינו סגול סגול, אלא שוא סגול, ומפני שהאל"ף היא גרונית ואי אפשר שיהיה בה שוא נע רגיל, הפכה השוא לחטף סגול (ולא כמו שכבודו הבין שהוסיפו לסגול שוא, אלא הפוך הוסיפו לשוא סגול).
ודע שאי אפשר לשאול מדוע משקל המלה כך ולא כך, כי אע"פ שהמשקל המצוי הוא סגול סגול, יש עוד אלפי משקלים  שונים לשמות, וכך היא לשון הקודש. כמו שאי אפשר לשאול מדוע מנקדים "אבל" אל"ף בחטף פתח ולא מנקדים בקמץ, כמו המלה "דבר", כך גם אי אפשר לשאול מדוע מנקדים "אמת" בחטף סגול ולא כמו "מלך" בסגול סגול.
2. "לעולם" לא יבוא טעם בחטף. ולכן האומר "אמת" במלעיל אינו אלא "שקר", וכל שכן האומרים "אמס" שזהו שקר מוחלט!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0