1. משקלה של מלה זו אינו סגול סגול, אלא שוא סגול, ומפני שהאל"ף היא גרונית ואי אפשר שיהיה בה שוא נע רגיל, הפכה השוא לחטף סגול (ולא כמו שכבודו הבין שהוסיפו לסגול שוא, אלא הפוך הוסיפו לשוא סגול).
ודע שאי אפשר לשאול מדוע משקל המלה כך ולא כך, כי אע"פ שהמשקל המצוי הוא סגול סגול, יש עוד אלפי משקלים שונים לשמות, וכך היא לשון הקודש. כמו שאי אפשר לשאול מדוע מנקדים "אבל" אל"ף בחטף פתח ולא מנקדים בקמץ, כמו המלה "דבר", כך גם אי אפשר לשאול מדוע מנקדים "אמת" בחטף סגול ולא כמו "מלך" בסגול סגול.
2. "לעולם" לא יבוא טעם בחטף. ולכן האומר "אמת" במלעיל אינו אלא "שקר", וכל שכן האומרים "אמס" שזהו שקר מוחלט!