Menu
שאל את הרב
print
אא

אני לומד בישיבה, ואני חושב שבקצב לימוד כזה לא יצא ממני כלום, רק שאני אהיה בקי בגמרא 7 דפים בעיון. ברצוני לבקש מכבודו אם יוכל לכתוב לי את דרך הלימוד של רבותינו הספרדים לפי סדר היום?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

הדבר תלוי איזה שיעור אתה לומד.

אבל אכתוב איך שלומדים בישיבה. בישיבה קטנה לומדים: בבוקר – עיון (גפ"ת מהרש"א ומשמרות כהונה). צהריים – סדר חזרה, ושיעור הלכה (שיעור א' – משנ"ב והערות איש מצליח, שיעור ב' וג' – טור ובית יוסף ומשנה ברורה עם הערות איש מצליח). וערב – בקיאות (גמרא רש"י, עם מספר דפים חודשי משתנה לפי השיעור).
בישבה גדולה – סדר א' וב' – עיון (שיעור א' ב' כנ"ל, ושיעור ג' ומעלה מוסיפים גם כן רי"ף ר"ן רא"ש ובית יוסף שלחן ערוך ונושאי כליו על הסוגיא הנלמדת בעיון). סדר ב' – הלכה (כנ"ל). סדר ג' – בקיאות 20 דף בחודש. 

שאלת המשך:

בלימוד בעיון בישיבה גדולה בשיעורים א' ב',האם יש עוד מפרשים שלומדים מלבד גפ"ת מהרש"א ומשמרות כהונה, אם כן מה הם? (אם אפשר את הרשימה המלאה.)

הרב שלמה יהונתן מאזוז

מהרש"א מהרש"ל ומש"ך לומדים על הסדר דיבור אחר דיבור וכמובן שלומדים עוד מפרשים אבל לא על הסדר אלא לפי ראות עיני הר"מ ואז יהיה זה בדרך כלל מהר"ם שי"ק, מהר"ם מלובלין, רש"ש פני יהושע או המפרשים שבועד לחכמים כמובן שהתלמידים בשעות סדרי חזרה (אחר הצהורים) ובזמנם הפנוי או כשמתקשים בדבר מה מעיינים בכל המפרשים הנמצאים. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן