אף שמדברי מרן רבי כלפון משה הכהן זצ"ל בשו"ת שואל ונשאל חלק ד' (אורח חיים סימן י"ב) מתבאר שלפי הקבלה אין לברך והוי ספק ברכות. ע"ש. מכל מקום יותר נראה דלכולי עלמא אין חשש ברכה לבטלה, רק שעל פי הקבלה יש לברכה אחר ז' ימים מהמולד. וכמו שהעיר לנכון בספר חזון עובדיה – חנוכה (עמוד שס"א). אולם ודאי שהיה להם לברך רק אחרי ז' למולד, אחר שכן דעת מרן בשלחן ערוך (סימן תכ"ו סעיף ד'). וכן המנהג בג'רבא כמו שכתב בספר ברית כהונה (חלק אורח חיים מערכת ב' אות כ"ג).
והיחידים שלא הצטרפו, הנה אם לאחר ז' ימים מהמולד יהיה להם מנין, ודאי שהנכון שימתינו. ואם על ידי המתנה זו לא יהיה להם מנין, דעת הרה"ג רבי סוסו הכהן זצ"ל בספר פרחי שושנה (סימן ג'), שעדיף שיברכו לפני ז' לחודש במנין. ע"ש. ולעניות דעתי גם בזה עדיף להמתין, ולברך לאחר ז' ביחיד, כיון שעצם ההמתנה לאחר ז' לחודש הוא הידור מגוף המצוה ונפסק בשלחן ערוך (עיין בשו"ת יביע אומר חלק ב' יורה דעה סימן י"ח).