שאל את הרב
print
אא
ידוע שמי ששכח לספור ספירת העומר לילה ויום סופר מעתה ללא ברכה.
מדוע לא ניתן להתיר לברך גם בנידון דידן מכוח ספק ספיקא? ספק ראשון שמה הלכה כדעת הר"י ובעלי התוספות שכל יום ויום המצווה בפני עצמה, וספק שני שמא הברכה מדאורייתא כדעת הרי"ף והרמב"ם וספק דאורייתא לחומרא?

הרב ירון ביתאן

אין זה נחשב כספק ספיקא, כיון שהספק שמא הברכה מדאורייתא היא רק מסייעת להחמיר בספק, ולא גורמת לנו להכריע נגד הפוסקים. כלומר שאם אדם מסופק אם בירך או לא, אפשר לעשות ספק ספיקא לברך, מאחר שאין דעה שאומרת לי בבירור אל תברך, ולכן אפילו שאין זה ברור שצריך לברך ולכאורה סב"ל, יש לצרף דעת האומרים שספירת העומר דאורייתא ויברך, משא"כ  במי שוודאי לא בירך, שגם אם נאמר שספירת העומר דאורייתא, יש לנו בבירור דעת בה"ג שסובר שאין לו לברך ואנו חוששים לדבריו (מאחר דקיימא לן כדעת הפוסקים שספירת העומר בזמן הזה מדרבנן), ואין לו לברך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0